
Formyca - marmurer online – Villkor för webbutik
Dessa villkor reglerar bl.a. försäljningsavtal som ingås genom butiken, och innehåller de viktigaste uppgifterna om Säljaren, butiken samt konsumentens rättigheter.
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
§ 1 Definitioner
§ 2 Kontakt med Säljaren
§ 3 Tekniska krav
§ 4 Inköp i Butiken
§ 5 Betalningar
§ 6 Orderhantering
§ 7 Ångerrätt
§ 8 Undantag från ångerrätten
§ 9 Reklamationer
§ 10 Personuppgifter
§ 11 Förbehåll
§ 12 Bestämmelser för köpare som inte är konsumenter
Bilaga nr 1: Mall för formulär vid ångring
§ 1 DEFINITIONER
Arbetsdagar – dagar från måndag till fredag med undantag för lagstadgat lediga dagar.
Konto – en kostnadsfri funktion i Butiken, reglerad av särskilda villkor, genom vilken Köparen kan skapa sitt individuella Konto i Butiken.
Konsument – en konsument i den bemärkelsen som anges i civilrättens bestämmelser.
Köpare – varje part som gör ett köp i Butiken.
Villkor – dessa villkor.
Butik – webbutiken Formyca – marmurer online, som drivs av Säljaren på adressen https://formyca.pl.
Säljare – Formyca Tomasz Kowalczyk med säte på ul. Hebanowa 18B, 87-100 Toruń, NIP 9561892638, REGON nr 870607754.
§ 2 KONTAKT MED SÄLJAREN
Postadress: ul. Hebanowa 18B, 87-100 Toruń
E-postadress: sklep@formyca.pl
Telefon: +48 56 674 99 15
§ 3 TEKNISKA KRAV
För att Butiken ska fungera korrekt krävs:
-
En enhet med internetåtkomst.
-
En webbläsare som stödjer JavaScript samt cookies.
För att lägga en beställning i Butiken, utöver kraven i punkt 1, krävs ett aktivt e-postkonto.
§ 4 INKÖP I BUTIKEN
Priserna på produkter som visas i Butiken är de totala priserna, inklusive moms. Vid prissättning gäller minimimåtten: 15 cm bredd och 60 cm längd. Vid beställning av fönsterbänkar med en bredd mindre än 15 cm eller en längd mindre än 60 cm, beräknas priset enligt följande omvandlingsfaktor: längd × 15 cm med en minimilängd på 60 cm. Dessa element kräver även manuell bearbetning, vilket medför en extra avgift som fastställs individuellt.
Säljaren uppmärksammar att det totala priset för en beställning utgörs av det pris som anges för produkten i Butiken samt, om tillämpligt, kostnader för leverans.
Produkten som valts att köpas läggs i varukorgen i Butiken.
Därefter väljer Köparen bland de leveranssätt och betalningsmetoder som finns tillgängliga i Butiken samt anger de uppgifter som krävs för att fullfölja beställningen.
Beställningen anses vara gjord när innehållet bekräftats och Köparen accepterat dessa Villkor.
Att lägga en beställning är liktydigt med att ingå ett försäljningsavtal mellan Köparen och Säljaren.
Säljaren kommer att skicka en bekräftelse på det ingångna försäljningsavtalet till Konsumenten på ett varaktigt medium senast vid leverans av varan.
Köparen kan registrera sig i Butiken dvs. skapa ett Konto eller genomföra köp utan registrering genom att ange sina uppgifter vid varje beställning.
§ 5 BETALNINGAR
För en lagd beställning kan betalning ske, beroende på Köparens val, på följande sätt:
-
Vanlig banköverföring till Säljarens bankkonto.
-
Med hjälp av betalkort:
-
Visa
-
Visa Electron
-
MasterCard
-
MasterCard Electronic
-
Maestro
-
Betalkortoperatör: PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, registrerad i Nationella domstolsregistret under domstolen Poznań – Nowe Miasto och Wilda i Poznań, VIII Ekonomiska Avdelningen, med KRS nr 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068.
-
Via betalningsplattform:
-
Autopay
-
Przelewy24 (PayPro S.A.)
-
-
Genom betalningsoperatörer:
-
PayPal
-
Klarna
-
Braintree
-
Vi informerar vänligen om att vår butik arbetar med kontantlösa betalningar. Vi accepterar inte kontantbetalning eller betalning vid leverans.
För att en beställning ska kunna behandlas krävs full förskottsbetalning för de valda produkterna eller tjänsterna.
Vid betalning via betalningsplattformen Płatności Shoper utförs onlinebetalningstjänsten av Blue Media S.A.
Vid beställning med förskottsbetalning ska betalning ske inom 7 arbetsdagar från beställningstillfället.
Säljaren informerar att för vissa betalmetoder, på grund av deras natur, är det möjligt att betala beställningen direkt efter att den lagts.
Genom att göra ett köp i Butiken accepterar Köparen användningen av elektroniska fakturor från Säljaren. Köparen har rätt att återkalla denna acceptans.
Säkerheten vid onlinebetalningar garanteras av Autopay – www.autopay.pl.
2. FAKTUROR
Vi informerar att från och med den 01.01.2020, i enlighet med lagen från den 04.07.2019 om ändring av lagen om moms och vissa andra lagar (Dz. U. poz. 1520), kommer en faktura till ett kvitto endast att utfärdas vid det att Köparen uppger ett momsregistreringsnummer vid köp, eller skickas inom 1 timme efter att beställningen lagts.
Alla uppgifter som skickas till oss för fakturering, och som läses in och kopplas till beställningen, kommer att bekräftas via ett svar. Om ingen bekräftelse ges kan det innebära att uppgifterna inte nått oss.
För fysiska personer, för vilka ett kvitto har utfärdats, kan fakturan endast utfärdas till den fysiska personen, utan momsregistreringsnummer.
Från och med den 01.01.2020 förbehåller vi oss rätten att vägra utfärdandet av en faktura till ett kvitto för företag om ovanstående villkor inte uppfylls.
§ 6 ORDERHANTERING
Säljaren är skyldig att leverera varan utan fel.
Leveranstiden för en beställning är sju arbetsdagar från det att betalningen mottagits. Tiden kan förlängas utan att ange anledning, dock högst med ytterligare 30 dagar. Om Köparen valt förskottsbetalning på beställningen, påbörjas orderhanteringen efter att betalningen mottagits.
I det fall Köparen inom en och samma beställning köper varor med olika leveranstid, kommer beställningen att utföras inom den tid som gäller för den vara med längst leveranstid.
Varan levereras endast inom Republiken Polen och andra EU-länder, utan att förs in i Köparens lokaler.
Varor som köps i Butiken levereras beroende på vilket leveranssätt Köparen har valt:
-
Kurir RR – Säljarens egen transport.
-
Kurir standard – Kurir med leverans inom 72 timmar från att sändningen initierats.
-
Kurir DD – Säljarens egen transport.
-
Kurir premium – Kurir med leverans inom 24 timmar från att sändningen initierats.
-
Personlig upphämtning – Upphämtning på Formycas säte.
Köparen kan hämta varan personligen under företagets öppettider.
Leveranstiden räknas från den dag betalningen bokförts på Säljarens konto.
Säljaren förbehåller sig rätten att häva avtalet om Köparen, före leveransen, bryter mot sedvänjor eller samspelsregler vid kontakten med leverantörens personal. Betald summa återbetalas inom 14 dagar. Ett meddelande om avstående kan ersättas med en direkt återbetalning, under förutsättning att detta anges i överföringens titel enligt denna Villkorspunkt.
Säljaren förbehåller sig rätten att annullera en beställning vid systemfel, tekniska problem som förhindrar produktion, felaktigt angivet pris på varan eller brist på vara i lager eller hos leverantörer.
§ 7 ÅNGERRÄTT
Konsumenten har rätt att ångra ett avtal som ingåtts med Säljaren via Butiken, med reservation enligt § 8, inom 14 dagar utan att ange någon anledning.
Tiden för att ångra avtalet löper ut 14 dagar från den dag:
-
då Konsumenten tog emot varan, eller den dag en annan än transportören och utpekad av Konsumenten tog emot varan;
-
då Konsumenten tog emot den sista varan, eller den dag en annan än transportören och utpekad av Konsumenten tog emot den sista varan, i fallet med avtal som omfattar överlåtelse av flera varor som levereras separat;
-
vid avtal om digitalt innehåll.
För att Konsumenten ska kunna ångra avtalet måste Säljaren informeras via de uppgifter som anges i § 2 med ett entydigt uttalande (t.ex. ett brev skickat med posten eller information över e-post).
Konsumenten kan använda den mall för ångring som finns i slutet av Villkoren, men detta är inte obligatoriskt.
För att uppfylla ångerfristen räcker det att Konsumenten skickar sin information om att ångra avtalet innan fristen löper ut.
Säljaren förbehåller sig rätten att annullera beställningen om systemfel, tekniska problem eller felaktigt angivet pris, eller om varan saknas i lager eller hos leverantörer.
VERKNINGAR VID ÅNGERING
Vid ångring av ett ingånget avtal återbetalar Säljaren alla mottagna betalningar, inklusive leveranskostnader (med undantag för eventuella extra kostnader till följd av Köparens val av ett annat än det billigaste vanliga leveransalternativ som erbjuds av Säljaren), omedelbart och i varje fall senast 14 dagar efter att Säljaren mottagit information om Konsumentens beslut att ångra avtalet.
Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid ursprungstransaktionen, om inte Konsumenten samtycker till ett annat arrangemang – i vilket fall inga avgifter för återbetalningen ska belasta Konsumenten.
Säljaren kan hålla inne återbetalningen tills varan har returnerats eller tills ett bevis på returen har mottagits, beroende på vilket som inträffar först.
Säljaren ber att varan returneras till: ul. Hebanowa 18B, 87-100 Toruń, omgående, dock senast 14 dagar efter att Konsumenten informerat Säljaren om ångern. Fristen anses uppfylld om varan skickas innan 14-dagarsperioden löper ut.
Konsumenten står för de direkta kostnaderna för att returnera varan, om inte en retur med vanlig post inte är möjlig.
Konsumenten ansvarar endast för minskningen av varans värde som uppstår vid annat bruk än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion.
Om återbetalning ska ske för en transaktion med betalkort, återbetalar Säljaren beloppet till det bankkonto som är kopplat till det aktuella betalkortet.
§ 8 UNDTAG FRÅN ÅNGERRÄTTEN
Rätten att ångra ett distansavtal gäller inte för avtal där:
-
Föremålet för prestationen är en specialtillverkad vara, producerad efter Konsumentens specifikationer eller avsedd att möta Konsumentens individuella behov.
-
Föremålet för prestationen är en vara som snabbt kan försämras eller har kort hållbarhet.
-
Föremålet för prestationen är en vara som levereras i förseglat emballage, där emballaget har brutits efter leverans, vilket på grund av hälso- eller hygienskäl gör att varan inte kan returneras.
-
Föremålet för prestationen är en vara som, på grund av sin natur, blir oskiljaktigt sammanfogad med andra varor efter leverans.
-
Föremålet för prestationen är ljud- eller bildinspelningar eller programvara som levereras i förseglat emballage, där emballaget har brutits efter leverans.
-
Avtalet gäller tidningar, tidskrifter eller magasin med undantag för prenumeration.
-
Priset eller ersättningen är beroende av svängningar på en finansiell marknad, som entreprenören inte kontrollerar, och som kan inträffa innan ångerfristen löper ut.
-
Avtalet gäller digitalt innehåll som inte lagts på ett fysiskt medium, om prestationen har påbörjats med Konsumentens uttryckliga medgivande innan ångerfristen löpt ut och efter att Konsumenten informerats av företaget om att ångerrätten går förlorad.
§ 9 REKLAMATIONER
Vid fel på varan har Köparen rätt att reklamera den baserat på de bestämmelser om felansvar eller garanti som anges i civilkoden, förutsatt att en garanti har utfärdats.
Genom att använda felansvaret kan Köparen, enligt de villkor och tidsramar som fastställts i civilkoden:
-
Vid ett väsentligt fel: lämna ett meddelande om att avstå från avtalet,
-
Kräva att varan byts mot en felfri,
-
Kräva att felet åtgärdas,
-
Kräva ett prisavdrag.
Säljaren ber att reklamationer baserade på felansvaret skickas till:
E-post: sklep@formyca.pl
Vid ytterligare garanti utfärdad på varan finns information om denna samt dess villkor i produktbeskrivningen i Butiken.
Reklamationer gällande Butikens funktion ska riktas till e-postadressen: sklep@formyca.pl
Tillåten måttavvikelse för produkter: ± 5 mm.
Marmor, granit och konglomerat kan ha naturliga nyanser, små brister, erosionstecken, missfärgningar, åldersspår och kornighet, vilket gör varje produkt unik. Skillnader i struktur och färgnyanser på produkter av samma material anses inte vara fel.
Kvartsbaserade konglomerat kännetecknas av hög motståndskraft mot fläckar, förutsatt att aggressiva fläckframkallande, etsande ämnen samt blekmedel undviks. Fläckar som uppstår vid kontakt med starkt färgade ämnen omfattas inte av reklamationen.
Sidorna på fönsterbänkarna kan vara polerade eller satinerade beroende på materialtyp. Slutbehandlingen bestäms av tillverkaren. Vid särskilda krav från kunden krävs en individuell överenskommelse med tillverkaren.
Vi ber att du öppnar den levererade beställningen i närvaro av chauffören. Vid eventuella skador, vänligen upprätta ett skaderapport. Reklamationer utan ett upprättat skaderapport kommer inte att beaktas. Rapporten tillsammans med bilder på skadorna ska skickas till e-postadressen: sklep@formyca.pl
Det rekommenderas att du kontrollerar varan och dess mått vid mottagandet och innan installation. Rätten att reklamera avvikelser i mått (t.ex. vid egengjord avskärning) samt efterföljande mekaniska skador upphör när Konsumenten eller en utpekad tredje part tar emot varan.
POÅBESLUTNA SÄTT ATT BEHANDLA REKLAMATIONER OCH HÄVDA KRAV
Om reklamationsförfarandet inte leder till det resultat som Konsumenten önskar, kan denne bl.a. använda:
-
Medling som bedrivs av den regionala inspektoraten för handel, där man kan ansöka om medling. Vanligtvis är förfarandet kostnadsfritt. En lista med inspektorat finns här: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
-
Hjälp från den regionala konsumentdomstolen, som fungerar som en alternativ tvistlösning, där en ansökan om att pröva ärendet vid en skiljedomsdomstol kan lämnas in. Vanligtvis är även detta kostnadsfritt. En lista över domstolar finns på: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
-
Kostnadsfri hjälp från den kommunala eller länsbaserade konsumentombudsmannen.
-
Den onlinetjänst för tvistlösning (ODR) som finns tillgänglig på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 10 PERSONUPPGIFTER
Personuppgiftsansvarig för de uppgifter som överförs av Köparen vid användning av Butiken är Säljaren. Utförlig information om hur personuppgifter behandlas av Säljaren – inklusive syften, rättsliga grunder samt vilka mottagare uppgifterna lämnas ut till – finns i den integritets- och sekretesspolicy som finns i Butiken, i enlighet med principen om transparens som anges i EU:s dataskyddsförordning (GDPR/“RODO”).
Syftet med behandlingen av Köparens uppgifter vid köp i Butiken är att fullfölja beställningarna. Rättslig grund för behandlingen i detta fall är:
-
Försäljningsavtalet eller åtgärder som vidtas på Köparens begäran för att ingå avtalet (art. 6, punkt 1, bokstav b i GDPR),
-
Ett lagstadgat redovisningskrav som vilar på Säljaren (art. 6, punkt 1, bokstav c), samt
-
Säljarens berättigade intresse att fastställa, driva eller försvara eventuella anspråk (art. 6, punkt 1, bokstav f).
Uppgifterna från Köparen ges frivilligt, men är nödvändiga för att ingå försäljningsavtalet. Underlåtenhet att lämna uppgifter förhindrar ingåendet av ett försäljningsavtal i Butiken. Köparens uppgifter i samband med inköp i Butiken behandlas tills:
-
Säljaren inte längre är skyldig att behandla uppgifterna enligt lag,
-
Möjligheten att driva anspråk i samband med försäljningsavtalet har upphört, eller
-
Köparen lämnar in en invändning mot behandlingen av sina personuppgifter – i det fall rättslig grund för behandlingen var Säljarens berättigade intresse, – beroende på vad som är tillämpligt och vad som inträffar senast.
Köparen har rätt att begära:
-
Tillgång till sina personuppgifter,
-
Rättelse av dem,
-
Radering,
-
Begränsning av behandlingen,
-
Överföring av uppgifterna till en annan personuppgiftsansvarig, samt även rätten att:
-
När som helst invända mot behandlingen av personuppgifter på grund av särskilda förhållanden som rör Köparen, baserat på art. 6, punkt 1, bokstav f i GDPR (dvs. Säljarens berättigade intressen).
För att utöva sina rättigheter bör Köparen kontakta Säljaren enligt uppgifterna i § 2.
Om Köparen anser att hans/hennes uppgifter behandlas i strid med lagen kan ett klagomål riktas till Datainspektionen.
§ 11 FÖRBEHÅLL
Det är förbjudet för Köparen att lämna olagligt innehåll.
Varje beställning som lämnas i Butiken utgör ett separat försäljningsavtal och kräver ett enskilt godkännande av dessa Villkor. Avtalet ingås för den tid som behövs för att fullfölja beställningen.
Avtalen som ingås enligt dessa Villkor upprättas på polska.
Ingen bestämmelse i dessa Villkor utesluter eller begränsar i någon mån de rättigheter Konsumenten har enligt lag.
Bestämmelser om varor och försäljningsavtalet skall i förekommande fall även gälla för digitalt innehåll och avtal om leverans av digitalt innehåll, om inte Villkoren reglerar detta separat.
§ 12 BESTÄMMELSER FÖR KÖPARE SOM INTE ÄR KONSUMENTER
Ångerrätten för distansavtal gäller inte för parter som inte är Konsument.
Allt ansvar från Säljarens sida gentemot en Köpare som inte är Konsument är undantaget.
Villkoren, ångerrätten, felansvaret samt bestämmelser om oskäliga avtalsvillkor gäller även för en entreprenör med konsumenträttsliga skyddsregler enligt civilrätten.
Vid en eventuell tvist med en Köpare som inte är Konsument ska den behöriga domstolen för Säljarens säte vara behörig.
Bilaga nr 1 till Villkoren
Nedan följer en mall för ångerformuläret, som Konsumenten kan (men inte måste) använda:
MALL FÖR ÅNGERFORMULÄRET
(detta formulär ska fyllas i och returneras endast om Konsumenten önskar ångra avtalet)
Formyca
Tomasz Kowalczyk
Säte: ul. Hebanowa 18B, 87-100 Toruń,
NIP 9561892638, REGON nr 870607754
Skicka till e-postadressen: sklep@formyca.pl
-
Jag/Vi () ..................................................................... härmed meddelar/meddelar att jag/vi () önskar ångra försäljningsavtalet angående följande vara/våra tjänster () / digitalt innehåll angående ():
....................................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................................................................................
-
Datum för avtalets ingående ()/mottagande () ..........................................................................................................................
-
Konsumentens namn: ..............................................................................................................................
-
Konsumentens adress: ..........................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Konsumentens underskrift
(endast om formuläret skickas i pappersform)
Datum ............................................
(*) Stryk det som inte är relevant.
Konto Villkor
Villkor för Konto i webbutiken Formyca – marmurer online
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
§ 1 Definitioner
§ 2 Kontakt med Säljaren
§ 3 Tekniska krav
§ 4 Konto
§ 5 Reklamationer
§ 6 Personuppgifter
§ 7 Förbehåll
§ 1 DEFINITIONER (Konto)
Konto – en kostnadsfri funktion i Butiken, reglerad i dessa villkor, genom vilken Köparen kan skapa sitt individuella Konto i Butiken.
Köpare – varje part som gör ett köp i Butiken.
Butik – webbutiken Formyca – marmurer online, som drivs av Säljaren på adressen https://formyca.pl.
Säljare – Formyca Tomasz Kowalczyk med säte: ul. Hebanowa 18B, 87-100 Toruń, NIP 9561892638, REGON nr 870607754.
§ 2 KONTAKT MED SÄLJAREN
Postadress: ul. Hebanowa 18B, 87-100 Toruń
E-postadress: sklep@formyca.pl
Telefon: +48 56 674 99 15
§ 3 TEKNISKA KRAV (för att använda Konto)
För korrekt funktion och skapande av Konto krävs:
-
Ett aktivt e-postkonto.
-
En enhet med internetåtkomst.
-
En webbläsare som stödjer JavaScript och cookies.
§ 4 KONTO
Att skapa ett Konto är helt frivilligt och beror på Köparens vilja.
Konto ger Köparen ytterligare möjligheter, såsom: att granska historik över gjorda beställningar, kontrollera orderstatus samt själv redigera sina uppgifter.
För att skapa ett Konto ska motsvarande formulär i Butiken fyllas i.
Vid skapandet av Kontot ingås ett obestämt tidsavtal mellan Köparen och Säljaren enligt de villkor som anges här.
Köparen kan när som helst, utan kostnad, säga upp sitt Konto.
För att säga upp Kontot ska ett meddelande skickas till Säljaren via e-postadressen: sklep@formyca.pl, varefter Kontot omedelbart kommer att raderas och avtalet om Kontohantering upphöra.
§ 5 REKLAMATIONER (för Konto)
Reklamationer angående Kontoets funktion skall riktas till e-postadressen: info@formyca.pl.
Säljaren ska behandla reklamationer inom 14 dagar.
§ 6 PERSONUPPGIFTER (för Konto)
Personuppgiftsansvarig för de uppgifter som lämnas av Köparen vid användning av Kontot är Säljaren.
Utförlig information om hur Säljaren behandlar personuppgifter – inklusive syften, rättsliga grunder samt vilka mottagare som ges uppgifterna – finns i den integritets- och sekretesspolicy som är tillgänglig i Butiken, i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR/“RODO”).
Syftet med att behandla Köparens uppgifter är att driva Konto.
Rättslig grund för behandlingen är det tjänsteavtal som ingås på begäran av Köparen (art. 6, punkt 1, bokstav b i GDPR) samt Säljarens berättigade intresse (art. 6, punkt 1, bokstav f i GDPR).
Uppgifterna lämnas frivilligt men är nödvändiga för att driva Kontot. Om uppgifterna inte lämnas, kan Säljaren inte tillhandahålla tjänsten.
Köparens uppgifter kommer att behandlas tills:
-
Möjligheten att driva anspråk relaterade till Kontot upphör, eller
-
Köparen lämnar in en invändning mot vidare behandling av uppgifterna (om grund för behandlingen var Säljarens berättigade intresse), – beroende på vad som är tillämpligt och vad som inträffar senast.
Köparen har rätt att begära:
-
Tillgång till sina personuppgifter,
-
Rättelse,
-
Radering,
-
Begränsning av behandlingen,
-
Överföring av sina data till en annan personuppgiftsansvarig, samt rätten att invända mot behandling enligt art. 6, punkt 1, bokstav f i GDPR.
För att utöva dessa rättigheter ska Köparen kontakta Säljaren.
Om Köparen anser att personuppgifterna behandlas i strid med lagen, kan denne lämna in ett klagomål till Datainspektionen.
§ 7 FÖRBEHÅLL (för Konto)
Det är förbjudet för Köparen att lämna olagligt innehåll.
Avtalet om driften av Kontot ingås på polska.
Vid viktiga skäl, såsom:
-
Behov att anpassa Butiken efter gällande lagstiftning,
-
Förbättring av säkerheten för den tillhandahållna tjänsten,
-
Förändringar i Kontoets funktionalitet som kräver en ändring av dessa villkor,
har Säljaren rätt att ändra dessa villkor.
Köparen informeras om planerade ändringar minst 7 dagar innan de träder i kraft via e-post till det adress som är kopplat till Kontot.
Om Köparen inte accepterar de planerade ändringarna ska denne meddela Säljaren via e-postadressen: sklep@formyca.pl, varvid avtalet om Kontot löses upp med verkan från det att ändringen träder i kraft, eller tidigare om Köparen begär det.
Om ingen invändning görs innan ändringen träder i kraft, anses Köparen ha godkänt ändringen, vilket dock inte hindrar en senare uppsägning av avtalet.
Vid en eventuell tvist med en Köpare som inte är Konsument är den behöriga domstolen för Säljarens säte den behöriga.
Ingen bestämmelse i dessa villkor utesluter eller begränsar Konsumentens enligt lag tillkommande rättigheter.